(+36 52) 448 348

Nyitvatartás: H.-P.: 8:30-17:00, Sz: 8:30-13:00

Top
 

Tájékoztató, információk

JELENTKEZÉS AZ UTAZÁSRA

Kérjük, jelentkezéskor tanulmányozza a Grand Tours 2000 Kft. Általános Utazási Feltételek szerződésben foglaltakat. Az utazási szerződés az utazás megrendelésével és a foglalási biztosíték befizetésével jön létre.

 

ÉRTÉKESÍTÉSI MÓDSZER

A katalógusunkban szereplő árualapunkat irodánk kétféle módszerrel értékesíti.

Az egyik, amikor a szálláshelyeket garanciával béreljük egész szezonra (pl. a görög, török, olasz, spanyol, horvát apartmanok többsége). Ilyenkor a jelentkezéskor azonnal meg tudjuk mondani, van-e helyünk, melyik és milyen szálláshelyen.

A másik, amikor a szálláshelyeket úgynevezett lekéréses módszerrel értékesítjük, melyek az ajánlatainkban szereplő szállodák. Ezeket előleg befizetése után lekérjük a külföldi partnerünktől, amelyekről jellemzően 48 órán belül kapunk visszaigazolást. Az utazási szerződés csak a pozitív visszaigazolás után lép érvénybe.

 

RÉSZVÉTELI DÍJ

A katalógusunkban feltüntetett áraink a közölt szolgáltatások díját, a szervezési költséget és az általános forgalmi adót tartalmazzák. Nem tartalmazzák a baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás, az utazásképtelenség esetére érvényes biztosítás díját (fakultatív útlemondási biztosítás), kompdíjat és az idegenforgalmi adót.

 

GYEREKKEDVEZMÉNYEK

Az ajánlatainkban szereplő apartmanos nyaralások árából nincs gyerekkedvezmény. Ezt a fajta kedvezményt csak ott reális adni, ahol a szolgáltatás aránya indokolja ezt (ellátásnál a gyerek kevesebbek fogyaszt, a szállodai szobában pótágyon helyezik el stb.). Más esetben a gyerekkedvezmény adása csak valamiféle trükk.

Mi nem trükközünk. Amennyiben az autóbuszon a gyermekek által elfoglalt ülést olcsóbban adnánk, akkor a felnőtt helyeket kellene drágábban adnunk, így a végeredmény ugyan az lenne.

Autóbusszal utazóknak árainkat úgy kalkuláltuk, hogy életkortól függetlenül a stúdiókban a
3-4., a két légterű apartmanokban az 5-6-7. ágyat igénybe vevőknek csak autóbuszköltséget számítunk fel.

A szállodáknál jelezzük az aktuális kedvezményeket.

 

BIZTOSÍTÁS

Részvételi díjaink nem tartalmazzák az utasbiztosítást, de lehetőség van annak megkötésére külön díjazásért az irodánkban. Ajánljuk Önöknek, hogy ne utazzanak el nélküle, mert baj esetén mindenkinek (nekünk is) könnyebb, ha jó biztosítással rendelkezik az ügyfél. Sokan úgy gondolják, elég az ingyenesen kiváltható Európai Egészségbiztosítási kártya. Ennek kiváltását mi is ajánljuk, mert sok helyen előnyt jelent (főleg Spanyolországban), de leszögezzük, hogy ez a kártya NEM UTASBIZTOSÍTÁS. Egészségügyi probléma esetén ellátják ugyan a beteget, de csak arra jó, hogy „nem hagyják meghalni”. A jobb színvonalú ellátásért fizetni kell, nem jogosít hazaszállításra komoly probléma esetén, valamint nem tartalmaz poggyászbiztosítást és balesetbiztosítást.

Ezen kívül görögországi utazásoknál keresztülutazunk Szerbián és Macedónián, amelyek nem uniós országok, valamint a Törökországba utazók sem uniós országban nyaralnak.

Irodánkban a Colonnade Biztosító utasbiztosításait áruljuk, jellemzően az 650 Ft/fő/napos Classic típusú biztosítást. Előnye ennek a biztosításnak, hogy az esetleges orvosi ellátásért a legtöbb helyen nem kell a helyszínen fizetni. Ettől eltérő esetben a helyszínen felvett orvosi jelentés, jegyzőkönyv, vagy számla alapján kárbejelentés után téríti az összeget a biztosító.

A biztosítás részleteiről irodánkban és weboldalunkon kaphatnak bővebb felvilágosítást. Kérjük Önöket, hogy a biztosítás kiválasztása előtt tájékozódjanak a feltételekről, mert például a Classic módozat nem téríti a motorés quadbérléséből eredő balesetek után az orvosi ellátást.

Azon utasaink, akik on-line foglalnak, már a foglaláskor kiválaszthatják a nekik legkedvezőbb biztosítást. Ők a fizetés után on-line kapják meg tőlünk a kötvényeket, amelyeket kinyomtatva kell magukkal vinniük. A Colonnade Biztosító éjjel-nappal hívható telefonszáma: 06-1-460-1500

 

UTAZÁSKÉPTELENSÉG ESETÉRE SZÓLÓ BIZTOSÍTÁS (stornóbiztosítás)

A részvételi díj az útlemondási biztosítás díját nem tartalmazza. Ezt a biztosítást a jelentkezéssel és az első részlet befizetésé[1]vel egy időben, az alábbi 2 módozatban lehet kötni: 

1. Fakultatív Útlemondási biztosítás, a részvételi díj 7 %-a ellenében köthető és orvosi igazolás mellett a részvételi díj 85%-át fizeti vissza a biztosító. 
 
2. Kombinált Útlemondási biztosítás, melynek megkötésével betegség esetén a teljes részvételi díjat téríti a biztosító és utasbiztosítást is tartalmaz az utazás idejére. Ennek díja a részvételi díj arányában változik. Számításának módja: – választott utasbiztosítás a kért napokra (pl. Classic 690 Ft/nap) + 1200 Ft felár, ha a részvételi díj 50 000 Ft alatt van. 100 000 Ft részvételi díjig 2400 Ft, felár 150 000 Ft részvételi díjig 3600 Ft felár, 200 000 Ft részvételi díjig 4800 Ft felár A részletesebb leírásért kérem keresse fel a Colonnade Biztosító honlapját. 
 
Útlemondási felár a könnyített bánatpénz igénybevételéhez: irodánkban jelentkezéskor kérhető úgynevezett útlemondási felár, melynek összege a részvételi díj 10%-a. Ennek fejében az utazás megkezdése előtt 7 napig 10% bánatpénz ellenében lemondható az utazás orvosi igazolás nélkül is, indulás előtt 6-0 nap között 50% lesz a bánatpénz. Ez jelentősen kedvezőbb feltétel, mint az Általános Utazási Feltételek 14. pontjában részletezett bánatpénzek.
 

ÚTI OKMÁNYOK

A Grand Tours által szervezett utazásokhoz elegendő az érvényes személyi igazolvány. Magyar állampolgároknak egyik országban sem kell vízum. Nem magyar állampolgárok a saját nagykövetségükön tudnak tájékozódni, hogy nekik milyen okmányokra, illetve vízumra van szükségük az utazáshoz.

Jelentkezéskor kérjük, feltétlenül ellenőrizze, hogy érvényes-e az utazásához szükséges igazolványa vagy útlevele!

Az okmányoknak a hazautazás időpontjához képest még 6 hónapig érvényesnek kell lennie!

Amennyiben az utas érvénytelen okmánnyal próbál elutazni (ideiglenes személyi igazolvánnyal, diákigazolvánnyal, vagy vezetői engedéllyel) és emiatt meghiúsul az utazása, az iroda felelősséget nem vállal! Ebben az esetben a részvételi díj nem adható vissza és nem tehető át az utazás másik időpontra külön díjazás nélkül. Amennyiben az utast az autóbuszról leszállítják a határon az érvénytelen okmánya miatt, a határtól való hazautazás módja és költsége az utast terheli.

Az érvényes útiokmányokon kívül induláskor ellenőrizze, hogy Önnél van-e:

  • a biztosítási kötvénye,
  • jogosítványa (amennyiben valamilyen járművet szeretne bérelni a célországban),
  • rendszeresen szedett gyógyszere.

 

SZÁLLÁSHELYEK BESOROLÁSA

Tájékoztatásul azt közöljük, hogy a kiválasztott szálláshely az adott ország hivatalos besorolása szerint mely kategóriába tartozik. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák, ill. az apartmanok helyi besorolása országonként eltérő, nem minden esetben egyezik meg a nálunk megszokottal. A szállásaink nem felelnek meg mozgássérültek elszállásolására.

 

ELHELYEZÉS, SZÁLLÁSHELYEK FELSZERELTSÉGE

A nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a szobákat érkezéskor 14–18 óra között lehet elfoglalni, és elutazás napján 9 óráig kell átadni a takarításhoz. Az ettől eltérő szabályokat külön jelezzük.

Amennyiben az utas a lefoglalt szálláshelyet a bérleti időszak lejárta előtt elhagyja, a fel nem használt napok visszatérítésére nincs lehetőség.

Az apartmanok nem pótágyazhatók.

Egyes apartmanoknál a tulajdonosok kérik, hogy fizessen kulcsátvételkor az utas biztosítékot, kauciót a nyaralás ideje alatti, az apartmanokban történő károkozás fedezeteként. Amennyiben nem történik semmi, akkor a kulcs leadásakor visszaadják azt. A szálláshelyeken fizetendő kaució összegét az adott szálláshely részletes leírásánál tüntetjük fel. Az iskolás csoportoktól 300 €/csoport kauciót kérünk el, szálláshelytől függetlenül! Az esetlegesen okozott károkért minden utas anyagi felelősséggel tartozik.

WIFI (vezeték nélküli internetcsatlakozás) a technikai adottságoktól függően nem biztos, hogy minden szobában fogható, de van olyan pontja az apartmannak (pl. közös tér, udvar), ahol lehet internetezni. Az internetes szolgáltatás folytonosságáért felelősséget nem vállalunk.

Törülközőt csak turnusváltáskor adnak, hétközben nem cserélik azokat. A szobákban nincs paplan, csak pléd!

Csak egyszer, turnusváltáskor adnak WC-papírt és szemeteszsákot, ezután a hét további napjaira erről önmaguknak kell gondoskodniuk. Mosogatószer és szivacs nincs!

Az apartmanokban saját elektromos készülék (pl. ventilátor, elektromos sütő stb.) használata TILOS!

Javasoljuk, hogy éjszakára ne hagyják nyitva a szobájuk erkélyajtaját. Sajnos, korábban volt rá példa, hogy több apartmanba a nyitott erkélyajtón keresztül jutottak be a betörők.

 

KLÍMAHASZNÁLAT

Többlégterű apartmanoknál a klíma ára beltéri egységenként számítandó! A klíma csak akkor legyen bekapcsolva, ha otthon tartózkodnak. TILOS bekapcsolva hagyni nyitott erkélyajtónál vagy nyitott ablaknál! Kérjük, spóroljanak az energiával!

 

SZOBAELOSZTÁS

Az apartmanos szobabeosztást irodánkban a jelentkezés alapján regisztráljuk, míg a szállodai szobabeosztást mindig a szállodák készítik. Erre vonatkozóan nekünk, mint az utazás szervezőjének nincs befolyásunk. A vendégek kívánságait szívesen továbbítjuk a szállodának, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni.

Az apartmanoknál az iroda fenntartja a jogot a szobák cserélésére a törvény által kimondott jogszabályok betartásával.

A közölt részvételi díjak két- vagy többágyas elhelyezés esetén érvényesek, egyágyas szobát kérésre, felár megfizetése ellenében tudunk biztosítani, mely a két fős apartman egyéni árának az 50%-a. Apartmanos elhelyezésnél az első és utolsó 4 turnusnál /Nei Poriban az az első és utolsó
2-nél /nem kérünk 1 ágyas felárat, amennyiben az utas vállalja a társítást. Ebben az esetben az iroda fenntartja a jogot, hogy a társítást vállaló utasunkat előzetes egyeztetés nélkül társítjuk hasonló nemű utastársával. Akinek ez a feltétel nem fogadható el, akkor lehetősége van a jelentkezéskor ezt jelezni, és az egy ágyas felárat kifizetni (ez mindig az egyéni, 2 fős apartman ár 50 százaléka). Aki vállalja a társítást és az iroda talált társat mellé, utólag nem módosíthatja a foglalását egyágyas felár megfizetésével.

 

TURNUSVÁLTÁS

A nyaralás legkényesebb pontja. A legtöbb szálláshelyünk – főleg az apartmanok – nincsenek berendezkedve közös helyiséggel, ahol egyszerre elférnének a „régi” és az „új” utasok. Megérkezik a fáradt új utas, és be szeretne menni a szobába. Még nem indul haza a busz, és a régi utas már a „senki földjén” van. Ráadásul mindenki egyszerre tartózkodik a szálláshelyen.

Ezért javasoljuk a következőket:

A hazajövő buszos „régi” utasok ne tartózkodjanak a szállásnál, a busz úgyis csak menetrend szerint indul haza! Használják ki az időt fürdésre, sétára. Az érkező autós vendégek ne menjenek a szállásra 14-18 óra előtt, mert addig takarítanak! Az apartmanoknál mindig jelöljük, hogy van-e csomagszoba, közös WC, közös zuhanyzó. Turnusváltásnál ezek hiánya gondot okozhat, így az utólagos reklamáció elkerülése érdekében kérjük, az apartman kiválasztásánál ezeket az információkat is vegyék figyelembe!

Kérjük Önöket, hogy a szoba átvételekor ellenőrizzék le a takarítást, és addig ne vegyék át a szobát, amíg az nem megfelelő Önöknek. A takarítónők csak turnusváltáskor vannak az apartmanoknál, így csak a megérkezés napján van mód a korrigálásra, amiről az igényüket az idegenvezetőnek kell jelezniük. Utólagos reklamációt a takarításra a fent említett okok miatt nem tudunk elfogadni!

Turnusváltáskor a távozó utasoknak nem kell kitakarítaniuk az apartmant, de az edényeket el kell mosogatni és a szemetet ki kell vinni!

 

AUTÓBUSZOK CSATLAKOZÁSAI

Az autóbuszos utazásban van jó is, meg rossz is:

Mi megpróbáljuk a legjobbat adni Önöknek azon belül, amit a piacon találni ugyanazon az árszínvonalon. Magyarország legdrágább autóbuszaival utaztatjuk Önöket. Ha drágább a busz, akkor magasabb áron kellene adni, mint más, de mi ugyanannyiért adjuk. Ez nem szemfényvesztés, titka van: a tömeg, a kritikus tömeg. Ehhez a kritikus tömeghez kevés a mi Debrecenünk; országosan kell értékesítenünk. Ahhoz, hogy gazdaságosan tudjuk Önöket utaztatni, nagyon komoly logisztikai kihívást kell megoldanunk. Jellemzően, a különböző magyarországi útvonalakon 1-1 busz közlekedik, de 5 úti célhoz gyűjtenek utasokat. A Szegedi Tesco parkolóban van a buszok találkozása és az utasok szétosztása. Mind az észak-görög, mind a dél-görög és török járatok odafelé kb. 30 percen belül elindulnak. Visszafelé az észak-görög járatokat még a görög határ előtt össze tudjuk hozni egy időben egy helyre, mert nem messziről jönnek és kiszámítható a menetidejük is, így 30 percen belül tovább tudnak indulni. A délgörög és a török járatok messziről jönnek és több határon át – mielőtt találkoznának –, ami megnehezíti a kiszámíthatóságot. Őket visszafelé Szegeden egyesítjük. Ismerve a tapasztalatokat kb. 2 órán belül mindenki beérkezik Szegedre. Gondoljanak bele, ha csak a saját 10 buszunk áll szorosan egymás mögött Röszkénél, az sem kevés idő, ami az első és utolsó átkelése között van. Ha valami extra „esemény” van, akkor 3-4 óra is lehet a várakozás Szegeden annak, aki a legelsővel érkezik, és a legutolsóval megy tovább. Nem azért kell várakozni, mert rosszul szerveztünk, hanem mert egy határokon átívelő utaztatás nem egzakt tudomány. Ha minden útvonalunkról minden úti célhoz külön busz menne, biztosan nem lehetne gazdaságosan megtölteni és akkor vagy mi fizetnénk rá, vagy Önöknek kerülne többe.

Szóval a kritikus tömegnek is van hátránya. Viszont előnyként tudok hivatkozni arra, hogy a tömegből kifolyólag meg tudjuk fizetni a drágább, modernebb autóbuszokat, és ami a legfontosabb – NINCS VIDÉKI FELSZÁLLÁSI FELÁRUNK!

Ennek sajnos ez az ára, alkalmazkodnunk kell egymáshoz. EMPÁTIÁVAL.

 

ELLÁTÁS

A nyaralóprogramjaink alkalmával a szállodai elhelyezés árai minden esetben tartalmazzák az adott étkezés árát.

Apartmanos elhelyezés esetén külön térítés ellenében kérhető ellátási lehetőségeket a szálláshelyek adott leírásánál részletesen megadjuk.

A főétkezések italt nem tartalmaznak, kivéve Porecs! Amennyiben egy fakultatív kirándulás miatt az étkezés időpontja ütközik a programéval, akkor a reggelit vagy a vacsorát hideg csomagban kapják. Ezzel kapcsolatosan minden esetben az idegenvezető ad a helyszínen részletes információt.

 

UTAZÁS, ÜLŐHELY FELÁR

Kérjük utasainkat, amennyiben autóbusszal utaznak, a katalógusban feltüntetett dátumokhoz adják hozzá az utazás idejét is, mert a táblázatokban csak a kint töltött idő szerepel. A nyaralóutakhoz az autóbuszok egy nappal hamarabb indulnak és egy nappal később érnek vissza. A felszállóhelyek és a fix ülőhelyek módosítására indulás előtt 1 héttel már nincs lehetőség!

A katalógusunkban feltüntetett utazásaink saját autóbuszparkunkra épülnek, melynek részletes leírását prospektusunkban megtalálják.

Az autóbuszokon a biztonsági övek használata kötelező! Amennyiben az utas úgy dönt, hogy ezt nem használja, és bármi probléma felmerül ennek következtében, a felelősség az utast terheli.

Az autóbuszainkon higiéniai okok miatt toalett nincs. A gépkocsivezetők kb. négy óránként tartanak pihenőt – az adottságoktól függően – kulturált parkolókban.

A gépkocsivezetők tachograf-szerinti vezetési idejének feszessége miatt a görög határon lévő Duty Free shopnál nem állnak meg.

Az autóbuszos utazásokat országos indulással/érkezéssel terveztük. A görögtörök utaknál minden megyeszékhelyen biztosítunk felszállási lehetőséget, kivéve Nógrád megyét. Más városokban is megállunk: ezt a katalógus hátulján, a térképen jeleztük.

Az ülőhelyeket az autóbuszokon az utazási iroda osztja be, természetesen figyelembe véve, hogy családtagokat, hozzátartozókat nem ültetünk el egymástól, ha együtt jelentkeznek.

Összetartozó utasainknak az egy autóbuszon való utaztatást garantálni csak abban az esetben tudjuk, ha felszállási, vagy hazaúton leszállási helyük is azonos, ugyanis az észak-görög utaknál (Sarti, Neos Marmaras, Parga, Paralia, Nei Pori) már a görög határon gyűjtővonalakra osztjuk utasainkat, így, akik különböző leszállóhelyet jelölnek meg, biztos, hogy nem együtt utaznak!

Számozott fix ülőhelyet csak 4000 Ft/fő árért tudunk biztosítani, ha a befizetés ellenére mégsem kapja meg a megrendelő a kért helyet, akkor duplán visszafizetjük az összeget. Jelentkezéskor kérjük megjelölni az ülőhelyet emeletes és nem emeletes busz esetén is, mert nem tudjuk előre, hogy milyen busz megy! A 4 fős asztalos ülőhely 2-3 főre nem foglalható, csak kizárólag 4 főre! A panoráma üléseket csak párosával lehet foglalni! Az emeletes buszon való helyfoglalás nem garantálja az emeletes buszon való utazást. A létszám határozza meg a busztípust, nem a fix ülőhely! A fix ülőhelyet a gyûjtőjáratokon nem tudjuk garantálni. Gyûjtőjáratnak minősül az észak-görög utaknál odafelé Szegedig és visszafelé a görög határig. Dél-görög és török utaknál odafelé Szegedig, visszafelé Szegedtől hazáig. A gyûjtőjáratokra nem készítünk ülésrendet, helyfoglalás felszállás szerint történik ezen a szakaszon.

Kérjük, figyeljenek, hol, mi számít gyűjtő és fővonalnak. Az észak-görög visszánál a görög szakasz a gyűjtő, mert jobb még itt átültetni az utasokat leszállás szerint, mint Szegeden, hajnalban, több órát várakozva egymásra a határok miatt. Itt lehetséges ütközés, mert előfordulhat, hogy a zalaegerszegi vonalon együtt ül a Sartis és a Paraliás, Pargás, Nei Poris utas, aki ugyanazt foglalta. Ekkor sajnos csak találomra tudjuk kiválasztani, ki nem kapja meg a fix helyét, de neki duplán visszafizetjük a befizetett fix ülőhely díját.

Az utasoknak kötelessége a menetrend szerint megjelölt időpontban és helyen megjelenni. Késés esetén az autóbusz max. 5 percet vár!

 

MIÉRT NINCS WIFI A BUSZON?

A jelenlegi útvonalainkon még nincs olyan sávszélességű folyamatos és korlátlan mobilinternet szolgáltatás, amit szét lehetne osztani egy 82 fős buszon és értelmezhető sávszélesség jutna a használóknak.

 

MIÉRT NEM LEHET HASZNÁLNI A WC-T A BUSZAINKON?

Az autóbuszainkon nincs wc, szándékosan nem kérjük a beépítését a gyártótól.

Az autóbuszok jellemzően olyan útvonalon haladnak, ahol nincs lehetőség arra, hogy a vegyszerrel működő, korlátozott üzemidejű tartályokat ürítsük, így azok nagyon hamar használhatatlanná válnának. Ebben az esetben kérnünk kellene az utasokat, hogy ne használják, ez pedig szerintünk nagyobb probléma, mintha úgy indulnak az utazásra, hogy fel vannak készülve a wc hiányára. A wc használat ráadásul több valós problémát is felvetne – a takarításához nincs személyzet a buszon; büdös van, ha nyílik az ajtó, amit a közelében ülő utasok nehezebben tolerálnak – csak hogy néhányat említsünk.

Az autóbuszoknak kb. 4 óránként kell szünetet beiktatniuk a gépkocsivezetők váltása miatt. Ekkor az utasok is elmehetnek wc-re, megmozgathatják egy kicsit magukat, kávézhatnak, cigizhetnek. Természetesen, ha valakinek szükséges hamarabbi megállás, azt egy pár perces pihenőre beiktatják a gépkocsivezetők.

Véleményünk szerint kisebb probléma az, ha az utasoknak alkalmazkodniuk kell a megállási időkhöz, mint megoldani a wc korrekt működtetését.

 

ÉLETMENTŐ AUTOMATA DEFIBRILLÁTOR

Biztonságuk érdekében autóbuszainkat automata defibrillátorokkal szereltük fel. Gépjárművezetőink és telepített idegenvezetőink is elsajátították a használatához szükséges elsősegély-nyújtási technikákat.

 

POGGYÁSZ ÉS POGGYÁSZKÁR

Autóbuszaink poggyászterében csak korlátozott hely áll rendelkezésre, ezért korlátozzuk a csomagok számát, illetve súlyát. Ezt külön pontban részletezzük.

Gyakori panasz, hogy a bőröndöknek, táskáknak esetleg leszakad a füle, vagy kitörik a kereke. Ezek a sérülések legtöbbször abból adódnak, hogy túlpakolják az adott eszközt, vagy nagyon silány minőségű bőröndöt vásárolnak. Ezekért a sérülésekért felelősséget nem vállalunk Csak az olyan sérülésekért fizetünk kártérítést, amit a károsult hitelt érdemlően, szemtanúval, a helyszínen, az esemény bekövetkeztekor tud igazolni. Törékeny dolgot tilos a csomagba tenni, az ebből származó sérülésekért a felelősséget nem vállaljuk! Utólagos reklamációt a poggyászsérülésre nem tudunk elfogadni.

Javasoljuk, hogy az utastérbe csak a legszükségesebb dolgokat (max. 5 kg/fő) vigyék fel, mert akadályozza Önöket a kényelmes utazásban. Az autóbusz közlekedőfolyosóján, lépcsőjén csomagot elhelyezni, aludni tilos és balesetveszélyes!

Hûtőtáskát az utastérbe felvinni tilos! Nyers hús még hűtőtáskában sem vihető! Innivalóból csak az utazás időtartamának megfelelő mennyiséget vigyék, kérjük, a többletet ne rejtsék a csomagokba se! Autóbuszainkon nem szállítható zsugorfóliás, rekeszes, valamint tálcás dobozos innivaló, (még a táskában sem) mivel ezek jelentősen elveszik a helyet a többi poggyásztól. A gépkocsivezetők csak a névvel, címmel, telefonszámmal ellátott csomagokat veszik át. Bőröndcimkét a helyszínen a gépkocsivezetőktől is kérhetnek.

Autóbuszainkon a dohányzás tilos!

Megérkezésüket követően, kérjük, ellenőrizzék, hogy minden poggyászuk megvan-e. Az autóbuszon felejtett tárgyakért felelősséget nem tudunk vállalni.

 

CSOMAGKORLÁTOZÁS, SÚLYKORLÁTOZÁS

Korlátoznunk kell utasaink csomagjainak súlyát, mert jellemzően tele vannak a buszaink és nincs tartalékunk (súly és térfogat). A buszok karosszériája, motorja, fékrendszere egy bizonyos súlyra van tervezve. Ezt túllépve, ellenőrzés esetén – ez most már garantált, hiszen minden fix traffipax berendezés alá beépítették a tengelysúlymérő rendszereket is (TSM) – hatalmas büntetést kell fizetni.

Ezért a következő szabályokat vezetjük be: személyenként 18 kg csomag szállítható a kézipoggyászon (5 kg) kívül, (családonként összevonható) mindegy milyen formában, bőrönd, sporttáska, napernyő, hűtőtáska stb. A plusz súlyt külön díj ellenében sem tudjuk elszállítani.

Kérjük, indulás előtt itthon ellenőrizzék a csomagok súlyát!

 

FAKULTATÍV PROGRAMOK

A katalógusunkban meghirdetett programokat kivétel nélkül a külföldi partnerirodánk szervezi és bonyolítja. Ezért ezen programok bonyolításáért semmilyen felelősséget nem vállalunk. Bármilyen probléma felmerülése esetén azonnal, helyben kell intézkedni a telepített idegenvezető által. Mivel a programok létszámfüggőek, így a programonként változó minimumlétszám alatt nem indítják azokat.

 

SZÁLLÁSHELYEKKEL KAPCSOLATOS PANASZOK, REKLAMÁCIÓK

Irodánk nagy gondot fordít arra, hogy a szálláshelyeken minden rendben legyen. Ha vendégeink valamivel elégedetlenek, kérjük, azonnal jelezzék az idegenvezetőnél, partnerirodánál vagy a szállásadónál, hogy a hiba mielőbb kijavításra kerüljön. Reklamáció esetén szükség van a helyszínen leigazolt jegyzőkönyvre a későbbi kárigény benyújtásához, amennyiben a probléma a szálláshelyen nem orvosolható.

Jegyzőkönyv hiányában utólagos reklamációt nem tudunk elfogadni.

Ha problémájuk azonnali intézkedést követel, és nem tudják elérni a helyi képviselőt, akkor hívják az ügyeleti mobilszámunkat: (+36 30) 249-13-41

(Csak indokolt esetben hívható!)